2020. október 1., csütörtök

 A változással mindig hadilábon álltam, hát ez most nem az én évem az biztos. 

Ha a COVID ot tekintjük akkor senkié.. szerintem mindenki jobban várja az újévet az átlagosnál. 


A főnök három éve hirdeti az otthont eladásra. Most megvette valaki. 

Mindenki nyugtalan, de végül is ez várható volt, csak  senki nem gondolta, hogy ilyen hirtelen. Azt elmúlt ötven év alatt semmi mással nem törődött.

A férje meghalt, a lánya az esküvője napján hunyt el asztmarohamban, az unokahugával nem nagyon tartják a kapcsolatot már jópár éve nem beszéltek különböző okok miatt. Beleölte az egész életét ebbe az egészbe. Ez volt a munkája, a hobbija, a gyereke, a kedvenc étterme, a szabadideje, a mérge és az öröme.

A családja, ha távolabbról nézzük.


Az adás-vétel eléggé elhúzódott és az egésznek a vége megint a kapkodás. Ebben ő is vastagon benne volt, de ő már csak ilyen. Abszolút nem lepett meg.

Az utolsó pár hét alatt rengeteg munka szakadt a nyakamba, gyakorlatilag egyszerre kellett levezényelnem a közjegyzőket, a munkáltatói szerződéseket, az otthon levő munkatársaim furlough meghosszabbítását, a heti teszteléseket, a támogatásunk elköltéséről szóló számlalistát az önkormányzatnak (sikerült még kinyomnom belőle két emelőt, egy betegfordítót, egy ebédlőbútort, stb) a betegek hozzátartózóinak és a munkatársaimnak írott értesítőket, a meeting jegyzőkönyveket, az új manager által kért ápolási napló mintát, szabályzatokat és auditokat. A seggemen is kelés lesz már, annyit melóztam,  holott amúgy... nem is az én dolgom. Az én dolgom ugyanis az ápolási naplók, a beteg adatvédelem és részben a COVID. Az összes többi egy személyi asszisztens munkája lenne, de hát jelenleg az nincsen.

Múlt hét péntek délutánra vasgolyó volt a fejem helyén és folyt a nyálam...


Ültem a kanapémon és azon gondolkoztam, hogy mennyire sajnálom ezt az egészet. 

Bár nem volt könnyű a főnökkel, és ezerszer kívántam én is, hogy most már legyen valami, mindegy mi csak lépjünk valamerre, de hát ugye mégiscsak eltöltöttem vele kilenc évet (megin öreganyámnak lett igaza: Vigyázz mit kívánsz!). 

Volt  lent és fent, sokszor frusztrált az öreglány az értetlenségével és a szűklátókörűségével. Alapjában véve nem rossz ember, csak borzasztóan maradi és elég nehéz természete van. Persze időszerű a változás, és bár nincsen garancia arra, hogy bármi is jobb lesz, mindenki tudja a lelke mélyén, hogy ez már így nem sokáig mehetett volna amúgy sem.


Az elmúlt hetekben azon gondolkoztam sokat, hogy mihez fog a főnök kezdeni? Nincsen senkije csak ez az otthon és mögötte a lakása ahonnan mennie kell. Kis idővel ezelőttig azt se tudta még, hogy hova. 

Elképzeltem, hogy milyen egyedül lesz a világban itt a COVID következő hulláma elejeközepe felé. Néha elmerengett, mikor megülve az irodámban mesélte, hogy kirámolta a fényképes fiókot, vagy hogy elpakolta a porcelánjait... 

Azt éreztem, hogy hamar fel fogja adni és meghal... azt, hogy ez már nem fog neki menni. Nem fog tudni ehhez az új helyzethez alkalmazkodni ő, aki egész életében reggeltől késő éjszakáig ment a lábain és pörgött folyamatosan, éjszakás 11 órás műszakot csinált még két hete is, nem fog tudni újságot olvasni, teázni és tévézni...


Tegnapelőtt mielőtt haza indultam még egyeztettünk mi lesz a teendő másnap és kifelé menet felinvitált a házba. Szívszorító volt majdnem üresen látni. Hát összeborultunk kicsit és mindketten uralkodtunk magunkon, mert nem engedhetjük meg magunknak, hogy elérzékenyüljünk - ebben azért hasonlítunk.


Aznap késő délután felbukott. Összevissza bekékült mindene. Bizonygatta, hogy nincsen semmi, csak a keze és a karja fáj egy kicsit. Csalánba nem csap a ménkő.


Tegnap délután viszont egy köhögésnél éles fájdalom hasított az oldalába. Ketten kiabáltunk vele, hogy be kéne menni a sürgősségire mert lehet, hogy valami komoly, de semmi áron nem volt hajlandó - én bordatörésre gyanakodtam, gyanakszom még most is, ami kimozdulhatott a köhögéstől.

 A főnővér adott neki fájdalomcsillapítót én megrendeltem az asztma inhalálóját mert az is ki volt fogyva és elzavartuk pihenni. A háziorvosától erősebb fájdalomcsillapítót is kértünk, meg valami embert aki kijön és ránéz.


Ma egész nap a kanapéjáról osztotta a feladataimat, és párnával a hóna alatt se tudott nagyon mozogni. Azon aggódott folyton, hogy neki ott kéne lenni és intézni a dolgokat, és hogy mennyi dolga lenne.

Az a főnök, akiről mindenki úgy vélekedik, hogy elpusztíthatatlan és szívós most az átlagosnál is fáradtabb és nyúzottabb volt. 

Délután három felé mikor hazaindultam a kezemben egy csomó  postával és a táskámban a nehéz lelkemmel még felmentem a házba, hogy elsoroljam mi van kész mi maradt holnapra. Az ajtó félig nyitva volt. Megálltam a küszöbön és akkor olyannak láttam őt aki valóban: nyolcvanegy év aludt a kanapén a fehér hosszú hajával és a fekete fodros kendőjével betakarva. A házban hideg volt, a leszedett függönyök a másik kanapén, a porcelánok és könyvek dobozokban szerteszét.  Két asztalilámpa égett csak a két sarokban, éppen hogy csak félhomály volt és minden kongott az ürességtől. 

Én úgy megsajnáltam, hogy akkor és ott bőgtem magam el először és örültem, hogy senki nem lát, mert hogyan magyaráznám meg, hogy sajnálom ezt a nagyon morcos és nem annyira nagyon népszerű főnököt.


Hazafelé lefutott előttem az egész élete, pedig csak az elmúlt kilenc évnek voltam egy kicsit részese. 


Az összes stressz, harag, bizonytalanság is csatlakozott hozzám az úton.

Lehetett volna ez egy nagyon pozitív és várakozással teli változás, de nem az lett és most elég dühös vagyok meg elég szomorú.

Tudom,  hogy nem marad így és tudom, hogy lesz valahogy sőt, remélem is, hogy minden rendben lesz.

Mindenki megszokja majd ezt az új helyzetet, az új főnököt -  biztosan én is. Mindenki kivárásra játszik, és pár hónap alatt meglátjuk, ki valamerre, ki marad, hogyan tovább...


Az is biztos viszont, hogy ha Carisbrooke-nak van is mégegyszer ötven éve, akkor sem lesz ugyanaz. 

Csak a jövő bír azzal a tulajdonsággal, hogy mindezt megmutassa.



5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Már tegnap olvastam, (minden nap benézek)ez most nagyon betalált nekem. Vasutas voltam és 32 éve költöztem ebbe a szolgálati lakásba, ahol élek.Akkor még saját házból, amit nem tudtunk fizetni, ezért vállaltam el itt a munkát, mert adtak lakást is, azonnal. A házat eladtuk, kifizettük a kölcsönt és itt éltünk, akkor még három gyerekkel.Amikor aztán, 17 év után nyugdíjba mentem, kértem a MÁV-ot, rendezzék sorsomat.11 évig egy szót sem szóltak, továbbra is itt éltünk, fizettem a lakbért, rezsit.Négy éve jött a kínai vasútépítés terve, na akkor eszébe jutottam a cégnek és behívattak. Közölték, hogy az építkezés megkezdésekor 30 nap felmondási idővel ki kell költöznöm, de addig is csak akkor maradhatok, ha új szerződést írok alá, amelyhez már közjegyzői papír is kell, ami szerint per nélkül távozom , ha kell.Az eredeti szerződésben az volt, hogy tíz év ittlakás után elhelyezésemről a cég gondoskodik.Hát így élek azóta.Nagyon jól írsz. Sajnálom, hogy csak ilyen keveset. Bocsi a hosszú hozzászólásért.

Mami írta...

Kétszer hosszabbat is lehet írni, én nem bánom.
Nagyon nem szép, ahogy rendezték ezt a vasútnál - ehhez csak emberi hozzáállás kellett volna, hogy ne így legyen vége. Csak hát... kevés olyan ember van akit tényleg érdekelnek mások érzései vagy boldogulása. Nem gondolnak bele, hogy ami nekik csak egy tollvonás, az másnak húsz, harminc, ötven év.
Mi is voltunk ebben a cipőben.
Kicsit a világlátásunk és a neveltetésünk hibája is, hogy ennyire ragaszkodóak vagyunk én erre rájöttem, amikor mi eljöttünk és otthagytunk mindent. A legfontosabb az, amit belül viszel magaddal... na meg a pöttyös bögre.

mrs gyrmur írta...

OMG, mikor azzal kezdted a mondatot, hogy délután hazafelé még benéztél hozzá, azt hittem, hogy már nem is találtad életben...

Egy ember vette meg az otthont vagy egy cég?
Tulajdonképpen mi az nursing home vagy care home?

Hát csak vigyázz magadra, nem lesz egyszerű, akárhogy is lesz az új tulaj

Sárkány írta...

hát <3 Egyik szemem sír a másik meg nem is tudom mit csinál... Te jobban ismered őt mint én, de azzal együtt amilyen (még most is) nekem hiányozni fog ez a légkör. Hogy reggel mint aki citromba harapott de mikor délutános vagyok akkor kenyérre lehet kenni, mesél a régi utazásairól vagy csak úgy magáról, hogy már nem hordja a tízcentis sarkú szandálját és hogy de sajnálja kidobni, de másnap reggel meg jól lecsesz, hogy mér' nem hordom még a fekete hülye harisnyát amivel a sírba tud vinni októbertől májusig... Na szóval ez. :/

Mami írta...

Mrs gymurÉ
Ápolási otthon vagyunk, és nem cég vette meg, illetve de, de tulajdonképp egy magánszemély akinek van egy cége. Úgy értem, hogy nem egy hálózat vette meg.
Meglátjuk mi lesz.
Sárkány: Szerintem mindenkinek hiányozni fog. Még annak is, aki most azt mondja, nem fog.

Tej, kiskanál, univerzum

 Megint az van, hogy szombat reggeli közléskényszeremet pár mondatba kell sűrítenem. Addig is fogalmazom majd a fejemben amíg ideérek, viszo...