2016. augusztus 15., hétfő

Vannak olyan szavak, amelyek egyszerűen benne vannak egy ilyen misztikus tárgyban, pedig ez csak a bonyhádi zománcárugyár tömegterméke volt egykoron. Beleégtek az emlékek a rétegek alá, emiatt cűgöltem el annak idején Angliáig...
Mikor mosogatás közben látom a feliratot, mindig eszembe jutnak: szülőfalu, apa, mama, anya, málnaszedés, nyár, fű, mezitláb, hűség, emlékezés, elmúlás, idő ... és még mennyi más is... 
És ez a mágikus tárgy még mindig gyűjti a memoárokat. A tejfölös uborkasalátát, a triffle rétegeket és az almatölteléket.
Szabadságon vagyok mától... nosztalgikus hangulattal indítottam...


.               


5 megjegyzés:

Abigail Ergal írta...

Hihi! Nekem is van, bár nem tudom hol készült, és saját ráadásul, ezért emlékek sem kötődnek hozzá, de régóta megvan és tényleg sok mindenre használom. Ezért azonban még nem írtam volna.
De! Emlékeztek a vajling mélyebb verziójára is? Magasfalú volt, és a nagymamámnak kék színű volt.
Na az már bennem is emlékeket ébreszt. Nagyi isteni pogácsát, buktát sütött, és hatalmas mennyiségben, mert olyankor mindig körbe ment a riadólánc a családban, hogy menjünk a friss pogiért, buktáért.
Szóval igen. A vajling mindenkiben szép emlékeket idéz.
Nálad most mi fog készülni benne?

Mami írta...

Előzőleg volt benne sütikrém. Mosogatáskor méláztam el.

Gergő írta...

1984, Oroszország (akor még szovjet), anyám öcsémmel a "hasában" hozza haza repülőn a jénai tálat (most próbálnád meg...). Tegnap itt, Olaszo-ban, rizskókot csináltam benne. Csak abban lesz jó, abban az egy jénaiban. Mennyi rántott (ill. nálunk "kirántott") hús került benne az asztalra vasárnaponként. Jól teszed, hogy őrízgeted és hordozod magaddal ezeket a dolgokat. Velem is jöttek mindenhová, és készülnek már Angliába. :)

Mami írta...

:D :-*

Katalin írta...

szépet írtál ♥

Tej, kiskanál, univerzum

 Megint az van, hogy szombat reggeli közléskényszeremet pár mondatba kell sűrítenem. Addig is fogalmazom majd a fejemben amíg ideérek, viszo...