2020. május 29., péntek

Második felvonás

Nehéz pár napunk volt. Aggodalommal teli és feszült.
Kedden estére úgy döntött éppen aktuális útban levő unokánk, hogy kikaratéjjozza a magzaburkot, így nagylányuknak elkezdett szivárogni a magzatvize.
Mentő, kétségbeesés, két tüdőérlelő szuri és ma - pénteken szülésindítás a 33 héten.
Hát... na..

Így esett, hogy ma már megint  nagyszülők lettünk újra.
Iván Gregor 2140 grammal és 48 cm - rel jött a erre a kifordult világra.
Mindehhez sikerült egy 8-9 - es APGAR értéket hoznia. Stramm kiskölyök, ahogy most állnak a dolgok egy-két nap inkubátorral megússza, kicsit még túlnyomáson kapja az oxigént, de nem kiabálunk el semmit se ugye.
Az elmúlt három hónapra még ez az utolsó két hét elég sűrű volt, huszonegyre húztunk megint lapot...


Túl vannak, vagyunk rajta. Mos már megint csak előre.





Másféle mindennapi vidámságaink is vannak.

A férj hozott búzadara helyett kukoricadarát “véletlen”. Megint elkezdte emlegetni a puliszkát, ami nemfinom.
Mondtam neki, hogy olyan íze van, mintha juhot nyalogatnék és nem kell. Erre azt válaszolta, hogy nem tudja milyen íze van a juhoknak... mondtam, hogy én se de kb olyan lehet, mint  a puliszkának.
“ Azt amúgy tudtad, hogy a puliszkát régen pulisznak hívták, csak annyira szerették az emberek, hogy elkezdték becézni?”
Szerintem kell neki csinálnom puliszkát mielőtt nekilát és juhtúróban fog úszni a konyhám.

Asszem ma éjjel lehet, hogy már tudok aludni.
Zajlik az élet, kicsit jó lenne betalálni most egy lassú, nyugodt holtágba megint.



7 megjegyzés:

Sólyom Klári írta...

Gratulálok a negyedik unokához, boldogságot kívánok az egész családnak!Én is várok egy új unokát, nem gondoltam, hoy így lekörözöl ebben, sokkal fiatalabb nagymama létedre.Nekem ő a hatodik lesz és a harmadik leány.Az előző poszthoz még annyit, hogy a takarók gyönyörűek, a babáé is. Én is tudok horgolni ezer éve, de amit te csinálsz az a horgolás egy magasabb művészet, a színeket, a munkát, az egészet együtt értve.

mrs gyrmur írta...

Gratula az újabb babához!Lassan nagyobb ház kell, vagy mehettek community centerbe a családi ünnepek alkalmával, mert nem fértek el máshol!

Csak csendesen kérdezem, honnan a rákból van teneked juhtúród???

Mami írta...

Köszönöm Klári, a lelkem vajazgatása most nagyon jól jön.
Gymur: még sehonnan, de ha szólok a kurdoknak (nemzetközi bolt) rendelnek és hozatnak. Eddig bármit kértünk hoztak. ITt még akkor is volt magyar élesztő mikor otthon nem lehetett kapni :)
Ha nem érti, majd bégetek.

Bóbita írta...

Gratulálok az unokákhoz! Remélem, itt is hamarosan minden jóra forul. A Pici kap infralámpázást, a kis nyaka előtt? Vagy csak valami jelzőfény az, ami világít?

Mami írta...

A pulzoximéter vagy a vérnyomás mandzsetta fénye szerintem.

mrs gyrmur írta...

Élesztőt én is onnan vettem, az itteni nemzetközi boltban, de juhtúrót nem láttam, lehet, hogy meg kellett volna kérdezni...Mondjuk nem vagyok ott mindennapos vendég..

ókidli írta...

Gratulálok az új unokához ás az össze többihez is :) Jó téged olvasni akkor is, ha ritkán jelzem :)

Tej, kiskanál, univerzum

 Megint az van, hogy szombat reggeli közléskényszeremet pár mondatba kell sűrítenem. Addig is fogalmazom majd a fejemben amíg ideérek, viszo...