2020. november 4., szerda

Amikor a nem tervezett jövő visszanyal

 .... hát gyerekek megin’ ott vagyunk ahol fél éve voltunk. 

Már rutinszerűen megy a heti tesztelés nálunk, eddig mindenki negatív és reméljük így is marad. A férj a ‘mázlis’ megint mert újabb egy hónapig itthon lesz nyolcvan százalékos fizetéssel mert bezárnak, én meg még igazi szabin se voltam ebben a szezonban... háugyebár mindig lesznek egyenlők és egyenlőbbek 😉 .


A főnök elvileg csütörtökön távozik, és az új főnök meg jön helyette valamikor. Még a képét se láttuk, szóval fogalmam nincsen semmiről. Abból indulok ki, hogy lehet százszor jobb, de max 1.00006 szoros szorzóval rosszabb -  és az utóbbi eshetőséget nem tartja senki igazán valószínűnek.

Egy kis plusz stressz van a dologban számomra, mert annyi szakadt a nyakamba fél évvel ezelőtt, hogy eléggé hajlok alatta. Nem is a munka mennyisége a bibi, mert azzal még elboldogulok, nem bánok beletenni néhány plusz órát, vagy feláldozni néhány szabadnapot. Inkább a csomó olyan dolog amit tök magamnak kell kifigurázni. Vagy mert senki nem csinálta még előtte, vagy mert aki csinálta az nem elérhető, vagy mert tök mindegy hogy aki csinálta nem elérhető mert minden megváltozott és már nem is úgy kell csinálni, vagy a körülmények változtak meg és ezért kell máshogy csinálni... egyszóval vakon, sötétben tapogatózva indultam neki sokszor egy új online rendszernek, vagy egy többlépcsős regisztrációnak, vagy éppen egy adatvédelmi önvizsgálatnak. Szerencsére a természetem olyan, hogy ha valamit meg kell oldani, én nem bánom ha fogalmam nincsen róla az elején, nagyon élvezem a lehetősegeket és megoldásokat felkutatni, vagy éppen átvergődni egy megoldhatatlannak tűnő feladaton, és ilyenekből kijutott bőven. A válaszom a “tudod, hogy kell?” kérdésre mindig az, hogy MÉG nem. 

Mert ugye amúgy is digitalizáció felé megy a világ ennek meggyorsítására még rá is pakolt a koronavírus, plusz nálunk az egész főnökség nyugdíjas mamákból áll (állt). Néha kicsit olyan volt ez, mint pl mikor a főnök a kezembe nyomta az online DBS check (kb. erkölcsi bizonyítvány) igénylési útmutatót, hogy mostantól csak online és így meg úgy. Fingja se az egészről senkinek, én még papírkorában sem csináltam ilyet sose nem hogy digitálisan. A jelentkezést és a személyazonossági tesztet két külön helyen kell megcsinálni, és tele van kérdésekkel amikről pl. fingom se volt mit jelentenek. Vannak ugyanis az angoloknak mindenre nagyon szép szabályos fogalmaik melyek mögött definíciók rejlenek, hát ezeket imádják. Mi számít regulated activity- nek, vagy kit nevezünk volunteer-nek vagy advocat-nak... stb. 

Olyan döntéseket kellett meghoznom sokszor amelyeket rohadtul nem nekem kellett volna meghozni, és olyan pénzügyi szerződéseket igazoltam vissza ... áá mindegy, még én is megijedtem néha. 

Szóval eljutottam oda pár hónapja, hogy jelentkeztem egy vezető gyakornoki ösztöndíjra, de abszolút nem számítottam rá, hogy pozitívan bírálják el. Ezért egy ilyen rezignált állapotban voltam ezzel, már el is engedtem az egészet. Gondoltam majd jövőre újra megpróbálom.  A főnök már nyüstölt egy ideje, hogy menjek, de akkor még ugye nem tudtam, hogy a ő majd hamarosan lelép és nyugdíjba megy, szerintem ő sem tudta, hogy ilyen hirtelen valaki beugrik és megveszi az egész kócerájt.

Most meg kapom az emailt meg a telefont, hogy akkor januártól már mint vezető gyakornok lehetnék a saját munkahelyemen és jajdeszép meg congratulation... 


Szóval most be vagyok tojva, hogy kész tények elé fogom állítani ezzel az új vezetést, ami igazából nem is az én saram amúgy, de mosmámindegy...

Úgy gondoltam, hogy úgyis lesz valami átadási - átvételi meetingünk, és előadom neki melyik munka hol áll, mit kell sürgősen megcsinálnia, mi az ami várhat, mely fontosabb helyeken kell intézkednie, milyen tréningeket kell felhajtani a személyzet részére, mely szerződések járnak le és kellene megújítani,  (ezek ugyanis az én munkaköri leírásomban nincsenek benne) megvárom amíg megemészti (erre kap pár napot) és utána bevezetem neki, hogy ja amúgy januártól Lead Practitioner vagyok én itten, ugye nem baj? 

Na jó finomabban nyilván, de ez lenne a lényeg. Ha nemet mond, akkor így jártam, marad a jó kis nyugis munkám az ápolási tervekkel, amit amúgy is szeretek és tök jó volt nekem amíg nem én vittem a hátamon a főnök összes szarát. Az egyetemen a tanulmányokért felelős nagyon kedves kapcsolattartóm amúgy felajánlotta, hogy ő szivesem beszél az új főnökkel is telefonon és megtámogat, szóval van egy ilyen kártyám is. Amúgy neki magának nem sokat kell ebbe beletennie, a képzés több mint hétezer fontos díját majdnem teljes egészében az állam fizetné, neki öt százalékot (co-investment) kell kifizetnie ami £370 font körüli összeg lesz. 

Csak, hogy tiszta legyen, én ezért lóvét nem kapok, “csak” a képzést magát ingyen. Minden marad a régiben, én dolgozom a munkahelyemen (immáron hivatalosan is lefedve, ami a manager feladatokat illeti) kapom a fizetésem és ennyi. Közben pedig az adott modulban megcsinálom a teszteket, esettanulmányokat, megírom a megírandót, vizsgázok és valaki rendszeresen a nyakamra fog járni és megvizsgálja a seggem nagyítóval miközben dolgozom... Fingom nincsen. Ja.. meg mivel az angol nem a nyelvem ezért még átnyomnak egy angol vizsgán is. Mert ugyen a matek A level-t azt le tudtam tenni az asztalra nekik, de angolt én sose tanultam sehol. 

Ha és amennyiben tovább szeretné az új főni, hogy átvegyek némi melót tőle, én ebbe csak így vagyok hajlandó beszállni. Nagyon stresszes már, hogy úgy kell mindent csinálnom, hogy gyakorlatilag fingom sincsen róla, és úgy kell elmagyaráznom mindenhol, mindenkinek, hogy nem tulajdonképp nem én vagyok a főnök, és tulajdonképpen azt az emailt se a főnök küldte, és de igen van manager, de az nem én vagyok én csak dolgozom helyette. Vagy úgy kérni segítséget valahol, hogy felvilágosítanak róla, hogy forduljak a manageremhez... tényleg bakker? Nem mondod... hát azér fordultam el onnan máshova, mert ő nem tud segíteni, nem evidens ez? 


Na így állunk. Itt ez a lockdown megin, én meg várom a karácsonyt de rohadtul már. Szerintem rázúdítok mindent az új főnire, és ha belerázódott a munkámba kiveszek szabit karácsonyra, lehet, hogy odacsapok az élvezeteknek és mindjár két hetet írok ki.

Addig is gondolkozhat a melóhalmaz közepén, hogyan boldogul nélkülem... 


Mivel az előző havi plusz pénzecskémet - ami nem jutalom volt, hanem a plusz órák nyomták meg a fizumat - elköltöttem az unokákra a mostani pluszt magunkra herdáltam.

Ezt a főnöktől kaptam jutalomként “mer nélkülem ezt az egészet nem tudtam volna levezényelni” - bizony, ezt ő mondta, és az valami, mert amúgy NEM szokott dícsérni, csak baxtatni. Mondjuk ő egy szimpla covid és ápolási otthon adás-vétele nélküli hétköznapot se tudna levezényelni, de mindegy erről nem kell meggyőzni szerintem, ezért is megy nyugdíjba. Az elmúlt másfél év elég volt talán, hogy rájöjjön ez már nem az ő világa.

A férj kapott farmert meg ingeket, pólót meg cipőt és zoknit. Én is kaptam magamnak szőrös pulóvert meg szép csinos pulcsikat (pirosat is), csizmákat és zoknit meg bugyit. Meghívtam egy vietnámi ebédre is, és beszálltam kétszáz fontokkal az új kerekébe... 



Minden este elalvás előtt az unokáimra (úgy hiányoznak a távoliak) és a gyerekeimre gondolok. Aztán a testvéremre, anyukámra. Utána meg a férjre és magamra.

Tegnap elfelejtettem gondolni, olyan hamar elaludtam.





Nincsenek megjegyzések:

Tej, kiskanál, univerzum

 Megint az van, hogy szombat reggeli közléskényszeremet pár mondatba kell sűrítenem. Addig is fogalmazom majd a fejemben amíg ideérek, viszo...