2016. június 24., péntek

... az úgy volt, hogy kicsit már kezdtem büszke lenni, pedig eleinte nagyon tiltakoztam.
Sose szerettem a focit, sőt a többi csapatsportot se. Ha választanom kéne mindenképp - mondjuk, hogy mit néznék ha muszáj lenne akkor pl. korcsolyát, műugrást, atlétikát.
Apa és az öcsém nagyon focisok.
Anya lábujjhegyen locsolta a virágot a tévé tetején, apa szótlan tűrte, csak akkor mordult fel, mikor anya diszkréten visszahajtotta a terítő csücskét mely jelentékeny részt takart ki a képernyőből.
Emlékszem olyanra gyerekkoromból, hogy apa akkorát bukfencezett örömében, hogy a lábával fellökte a tévét álványostól-virágostól-eozinzsolnaystól. Ez a fociőrült dolgot valami egészen fura, érthetetlen életérzésként aposztrofáltam, legalább annyira érthetetlen női lelkemnek, mint amikor valaki meg tudja külömböztetni az egyik autót a másiktól. 

Amikor a vonulós-éneklős magyar drukkereket láttam az utcán vonulni ott messze, még csak ez az összefogás tetszett, hogy lám-lám mégiscsak. Még az egy két "vesszentrianont" is ignorálnom sikerült, pláne hogy még eléggé (többé-kevésbé) balhémentesnek is ment az egész...
Aztán Gera góljánál már kicsit kezdtem érteni ezt a fociizét. 
Akaratlanul is pattantam fel a kanapéról (pedig nem is néztem a meccset, csak odakandikáltam időnként) és a saját kiáltásom is meglepett. Valamit kétségtelenül megfogtam belőle. Gondoltam is, milyen kár, hogy apa nem érte meg, hogy ezek ott vannak, mert hogy örülne ő is... ilyesmik jártak a fejemben... A stadionban szinte csak a magyarokat lehetett hallani, tényleg berántott engem is ez a pirospólós érzés.

Aztán felébredtem. 
Bonjour buzi franciák
Cristiano homoszexuál
Gratulálok.

Belegondolni is ijesztő...
Majdnem elhittem.




Mindezeken túl se tudok mit mondani. Hajrá magyarok? Jah. Hajrá. 
Összefogás? Röhögnöm kell.
Szégyellem magam. (és nem mert magyar vagyok, mielőtt belekötne bárki)


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Inkább arról mesélj, állampolgárok vagytok-e már?:)) Most ez már érdekes lesz....

Névtelen írta...

Több ezer magyar szurkoló közül néhány agyilag zokni ordibál baromságokat...az angol sajtó persze felkapja, hátha így elfelejtik nekik, hogy az angol szurkolók szétverték fél Franciaországot.:)
Ugyan mááár, ez most egy kicsit erőltetett volt tőled.Nagyon kerested a kákán a csomót...bár tulajdonképpen megtaláltad, szóval sikertörténet:).
Amúgy nagyon jól írsz, köszönöm hogy vagy!:)
Orsi

Mami írta...

Nem vagyunk
Nem is tudom leszunk e, nem is tudom lényeges e.

Mami írta...

Elég sokáig néztem ahogy vonultak ott több ezren. Nem csak néhány ordibált és nem is egyszer. Az elsônél még én is azt gondoltam hogy elszigetelt eset.
Ennyire nem vagyok könnyen megvezethetô. Vagyis de.
Azt hittem ez a sportról szól, az örömrôl és a büszkeségrôl.
Köszi hogy olvasol.

Mami írta...

Pl nem hallottam korcsolya vb -n olyat hogy buzi Plushenko.

Mami írta...

Az se szép amit az angolok csináltak. Ki is vannak akadva miatta. Viszont én magyar vagyok. És haragszom mert már majdnem büszke lettem és elrontották.

Tej, kiskanál, univerzum

 Megint az van, hogy szombat reggeli közléskényszeremet pár mondatba kell sűrítenem. Addig is fogalmazom majd a fejemben amíg ideérek, viszo...